miercuri, 6 februarie 2013

Despre dictatura comercialului sau de ce nu este loc pentru arta in societatea actuala


Pana acum am fost la nenumarate interviuri pentru posturi de graphic designer, grafician, webdesigner, etc si m-am lovit mereu de aceeasi problema: Creatiile mele nu sunt destul de comerciale pentru ei, nu conetaza cat am muncit la ele, nu conteaza valoarea lor estetica, pentru ei conteaza doar sa poata fi folosite in scop comercial, fiind preferate imaginile simple cu cateva culori si putin text in locul celor elaborate, cu forme, lumini si umbre.  Pe langa desenele si picturile mele mai am si foarte multe creatii digitale facute in Photoshop si Corel

Dupa parerea lor portofoliul meu contine lucruri care nu pot fi folosite la nimic. Foarte multi artisti sunt in situatia mea, nu au bani pentru ca arta lor nu e acceptata. Acesta este doar unul dintre mijloacele prin care anumite forme de arta si de exprimare sunt descurajate. Arta este sugrumata prin mijloace economice. Intr-un sistem capitalist, monopolist condus de multinationale cu pretentii care au nevoie de sclavi, de angajati cu studii peste studii si experienta cu carul desi sunt tineri, buni la toate si in stare sa se sacrifice pentru compania la care lucreaza, de oameni care sa nu mai aiba viata lor si sa nu mai faca altceva in afara de munca pe care sefii le ordona sa o faca, cel putin in colonia numita Romania, orice forma de creativitate este inbusita. Este trist ca cei care au banii si puterea in mana nu sustin arta, fiind de multe ori total insensibili si lipsiti de simt estetic. Nu generalizez dar vorbesc din ce am cunoscut. Am cunoscut foarte multi oameni de afaceri cu un caracter infect.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails